Baia Mare, April 18, 2024: Chamber of Commerce and Industry Maramureș (CCI Maramureș), in partnership with the Chamber of Commerce and Industry of Romania (CCIR) and the Commercial Section of the Embassy of the United States of America (USA) in Bucharest, organized, on April 18, 2018, the conference „Best practices in the field of cyber security in the US – threats, trends and solutions”.
During the event, topics related to current cyber threats were addressed, with the aim of providing the Maramureș business environment with a clear picture of what companies should know, be aware of and adopt from a strategic point of view in terms of security the networks they operate. Also, the best solutions were identified, in relation to cyber threats, considering the experience in the field of the Federal Bureau of Investigation (FBI) for Romania and Moldova.
„Statistics show that 28% of SMEs have experienced at least one type of cybercrime in the past 12 months, and 58% of SMEs that have been affected have also experienced a significant impact on their business. At the same time, 44% of experienced cyber crimes were not reported to anyone. It is estimated that by 2027 the global cost of crime will reach $23.84 trillion. Romania ranks last, out of the 27 member states of the European Union, in terms of the Digital Economy and Society Index (DESI). We are behind on several indicators in the human capital dimension, with a very low level of basic digital skills compared to the EU average. This is why communication and education are very important and we all need to, regardless of the field we work in, start becoming more digitally literate. We must know how to use technology as a formidable engine of innovation, but be aware of using it correctly and safely”, said the president of CCI Maramureș, Mr. Florentin Nicolae Tuș.
FBI specialists say that it must start from the reality that anything operated with systems connected to the Internet can be the target of a cyber attack, the only variable remaining is the type of attack. A cyber attack means gaining access to computer resources fraudulently and then exploiting these resources for various illegitimate purposes, starting from our email or social media accounts, to an entire computer network of a company or even a state. These risks must be made aware, investments must be made in means of prevention, employees must be trained so that they know how to react quickly. It should not be forgotten that the recovery of damages caused by hackers is quite difficult from a legislative point of view, which turns prevention into a much less expensive process. From this perspective, the integration of risk and crisis management with digital transformation is considered crucial, requiring coordination between different departments and understanding the complexity of technology, data and operating environments.
Programul național de conștientizare “PROTECTOR – Afaceri în siguranță” Ediția a II-a va continua cu cea de-a patra conferinţă la Cluj-Napoca, în data de 12.03.2024.
Adresabilitate: Conferința se adresează operatorilor economici din regiunea Nord Vest, implicați în operațiuni comerciale cu produse cu dublă utilizare, militare sau utilizabile în domeniul nuclear, sau cu produse având ca destinație spații sensibile, comisionarilor vamali, birourilor vamale regionale, Camerelor de Comerț, etc.
Agenda: Având în vedere contextul regional actual marcat de conflictul în desfășurare din Ucraina, agenda va avea ca focus central problematica rusă, abordată din perspectiva riscurilor pe linie de proliferare și eludare a restricțiilor internaționale în vigoare.
Vor fi abordate ca tematici generale cadrul legislativ relevant, categoriile de sancțiuni în vigoare și platformele online dedicate domeniului, aspecte procedurale privind derularea tranzacțiilor comerciale cu produse cu dublă utilizare și militare, indicatori de risc specifici tranzacțiilor comerciale prin care se vizează eludarea restricțiilor internaționale, etc.
Redirecționează 3,5% din impozitul pe venit pentru
ASOCIAȚIA ANTILEUCEMIE MARAMUREȘ
De-a lungul anilor Asociația a sprijinit zeci de pacienti, fie prin decontarea unor tratamente au analize nedecontate de Casa de Asigurari de Sanatate, fie prin suport acordat apartinatorilor in vederea acoperirii unor cheltuieli (deplasare, cazare). De asemenea, Asociatia a dotat Sectia de Hematologie a Spitalului Judetean de Urgenta “Dr. Constantin Opris” cu aparatura necesara desfasurarii activitatii in conditii optime (scaune pentru chimioterapie, infusomat, electrocardiograf etc).
Ajută și TU, redirecționează 3,5% din impozitul pe venit plătit deja statului în anul care a trecut.
Completează formularul de mai jos (Declaratia 230), semnează-l și transmite-l la: cci_mm@ccimm.ro.
Data limită de depunere a formularului: 25 mai 2024
====================================
Infiintata in anul 2004 din initiativa Camerei de Comert si Industrie Maramures, Asociatia Antileucemie Maramures este persoana juridica de drept privat, fara scop patrimonial, inregistrata in Registrul entitatilor/unitatilor de cult din 22.04.2019, care are ca principale obiective:
Sprijinirea pacientilor cu boli de sange, prin decontarea unor tratamente si analize nedecontate de Casa de Asigurari de Sanatate Maramures;
Dotarea cu aparatură medicală a Secției de Hematologie din cadrul Spitalului Judetean de Urgenta “Dr. Constantin Opris” din Baia Mare;
Oferirea suportului financiar pentru diagnosticarea si tratarea maladiilor hematologice pentru bolnavii aflati in dificultate,
Colaborarea cu autoritatile competente, cu structurile sanitare si alte institutii in vederea imbunatatirii serviciilor si dotarii in ceea ce priveste asistenta sanitara si cea sociala a bolnavilor de leucemie sau alte hemopatii;
Încurajarea relatiilor intre pacienti pentru a favoriza ajutorul reciproc si schimburile de experienta din punct de vedere medical, social si psihologic, care conduc la constituirea unei solidaritati intre acestia si la o mai buna cunoastere a patologiei, terapiilor si centrelor de tratament.
De-a lungul anilor Asociatia a sprijinit zeci de pacienti, fie prin decontarea unor tratamente sau analize nedecontate de Casa de Asigurari de Sanatate, fie prin suport acordat apartinatorilor in vederea acoperirii unor cheltuieli (deplasare, cazare). De asemenea, Asociatia a dotat Sectia de Hematologie a Spitalului Judetean de Urgenta “Dr. Constantin Opris” cu aparatura necesara desfasurarii activitatii in conditii optime (scaune pentru chimioterapie, infusomat, electrocardiograf etc).
Am fi recunoscatori daca Asociatia Antileucemie Maramures s-ar bucura si de sustinerea Dumneavoastra, prin:
redirectionarea a 20% din impozitul pe profit datorat statului prin sponsorizare spre această asociatie dedicata pacientilor cu boli de sange. Puteti decide sa ne fiti alaturi prin completarea contractului de sponsorizare care reprezinta baza redirectionării cotei de 20% din impozitul pe profit.
completarea declaratiei 230 pentru persoanele fizice
Expo ”Nunta de la A la Z” 2024 își deschide porțile pentru viitorii miri, la începutul lunii februarie. Aceștia vor putea accesa cele mai noi trenduri în materie de nunți în galeria centrului comercial Baia Mare Value Centre, în perioada 02 – 04 februarie 2024.
Expo ”Nunta de la A la Z” va aduce în atenția publicului interesat de profilul târgului rochii de mireasă, invitații de nuntă și mărturii, bijuterii, decorațiuni, aranjamente florale, săli de evenimente, servicii foto/video și alte accesorii/produse necesare petrecerii de nuntă/botez.
Agenții economici din industria nunților care doresc să se înscrie la cea de-a XVII-a ediție a expoziției ”Nunta de la A la Z” se pot înregistra la Camera de Comerț și Industrie Maramureș, telefon (0733) 674 898, e-mail: expo@ccimm.ro. Evenimentul ”Nunta de la A la Z” este organizat de Camera de Comerț și Industrie Maramureș în parteneriat cu centrul comercial Baia Mare Value Centre. Program de vizitare: 02– 04 februarie 2024, orele 10:00 – 21:00.
În data de 14 decembrie 2013, în Sala Polivalentă a Camerei de Comerț și Industrie Maramureș, din Baia Mare, bd. Unirii nr. 16, a avut loc conferința finală a proiectului ”S.O.F.T. – SUSȚINEM OCUPAREA PRIN FORMARE TEHNOLOGICĂ”. La evenimentul desfășurat în sistem hibrid (online – pe platforma ZOOM și cu participare directă) au fost prezente 63 de persoane.
Camera de Comerț și Industrie Maramureș, în calitate de Beneficiar, a implementat în perioada 10 octombrie 2022 – 31 decembrie 2023, proiectul „S.O.F.T. – SUSȚINEM OCUPAREA PRIN FORMARE TEHNOLOGICĂ” – POCU/860/3/12/142579, proiect cofinanțat din Programul Operațional Capital Uman, Axa prioritară 3 – Locuri de muncă pentru toți, Obiectivul tematic 8: Promovarea unei ocupări sustenabile și de calitate a forței de muncă și sprijinirea mobilității forței de muncă, Prioritatea de investiții 10.iii: Îmbunătățirea accesului egal la învățarea pe tot parcursul vieții pentru toate grupurile de vârstă într-un cadru formal, non-formal sau informal, actualizarea cunoștințelor, a aptitudinilor și a competențelor forței de muncă și promovarea unor căi de învățare flexibile, inclusiv prin orientare profesională și prin validarea competențelor dobândite, Obiectivul specific: 3.12.:Îmbunătățirea nivelului de cunoștințe/ competențe/ aptitudini aferente sectoarelor economice/ domeniilor identificate conform SNC și SNCDI ale angajaților.
Proiectul a fost finanțat în în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020 și a avut un buget total contractat de 4.675.511,94 lei, cu o finanțare nerambursabilă în în valoare maximă de 4,538,939.16 lei, reprezentând 97.08% din valoarea totala eligibilă aprobată. Proiectul a fost implementat într-un parteneriat coordonat în calitate de lider de către Camera de Comerț și și Industrie Maramureș, alături de partenerii Centrul de Excelență pentru Resurse Comunitare SRL, Holisun SRL și și Asociația Întreprinzătorilor Maramureș, toate din Baia Mare.
Obiectivul proiectului l-a constituit creșterea accesului și participării la formarea profesională în domeniul alfabetizării digitale și și tehnologiei informației și comunicațiilor a 600 persoane angajate pe piața muncii, prin formare și activități inovatoare ce favorizează creșterea nivelului de calificare în aceste domenii și sporirea capacității de inserție profesionala și a adaptabilității acestora la dinamica sectoarelor economice cu potențial competitiv.
Principalele rezultate ale proiectului au urmărit:
– îmbunătățirea competentelor pentru 600 de angajați prin oferirea de cursuri de domeniul alfabetizării digitale și tehnologiei informatiei și comunicațiilor (competențe avansate de MsExcel, competențe digitale de utilizare a tehnologiei informației, social media și marketing online, utilizarea instrumentelor web 4.0, gestionare digitală a procesului antreprenorial) și prin servicii de consultanță post-training;
– sprijinirea a cel puțin trei întreprinderi să introducă programe de învățare la locul de muncă, ca urmare a implementării unor activități de audit asupra a 100 de întreprinderi.
Pe parcursul celor 15 luni de implementare s-au oferit în cadrul proiectului 5 tipuri de cursuri repartizate pe parteneri după cum urmează:
CAMERA DE COMERȚ ȘI INDUSTRIE MARAMUREȘ
Curs – Competențe avansate Microsoft Excel – Număr absolvenți: 159 persoane
CERC SRL
Curs – Competențe digitale de utilizare a tehnologiei informației ca instrument de învățare și cunoaștere – Număr absolvenți: 88 persoane
Curs – Utilizare instrumente web 4.0 – Număr absolvenți: 25 persoane
Curs – Social media și marketing – Număr absolvenți: 52 persoane
HOLISUN SRL
Curs online – Gestionarea digitală a procesului antreprenorial – Număr absolvenți: 339 persoane
La aceste cursuri au participat 669 de persoane, față de 600 planificate, cu un număr de 663 absolvenți, față de o valoare de 547 inițial planificată.
Pe parcursul celor 15 luni de implementare au fost sprijinite întreprinderile prin activități de analiză a gradului de digitalizare, oferind astfel suport în activitatile de inovare si, în anumite cazuri, în introducerea de programe de învățare la locul de muncă. Obiectivul a fost cel de stimula minim 100 IMM cu potențial economic (SNC și SNCDI) în direcţia dezvoltării competenţelor digitale. Fata de planificarea inițială de 100 de întreprinderi care beneficiază de analiza nivelului de digitalizare (auditul), a fost oferit acest serviciu unui număr de 136 de întreprinderi, dintre care 3 au introdus ca urmare a activității de sprijin programe de învățare la locul de muncă.
Pentru informații suplimentare referitoare la activitățile proiectului sau pentru informații despre rezultate, vă rugăm să ne contactați la soft@ccimm.ro sau la datele de contact pe care le găsiți pe pagina proiectului: www.ccimm.ro/soft.
Bran Oana Maria, Expert organizare evenimente S
Camera de Comerț și Industrie Maramureș
soft@ccimm.ro
Gestionează consimțământul
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii precum cookie-urile pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitiv. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne va permite să procesăm date precum comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site. Neconsimțământul sau retragerea consimțământului poate afecta negativ anumite caracteristici și funcții.
Funcționale
Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul sunt strict necesare în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu solicitat în mod explicit de către abonat sau utilizator, sau în scopul exclusiv de a efectua transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul sunt necesare în scopul legitim de stocare a preferințelor care nu sunt solicitate de abonat sau utilizator.
Statistici
Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice.Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice anonime. Fără o citație, conformitatea voluntară din partea Furnizorului tău de servicii de internet sau înregistrările suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau preluate numai în acest scop nu pot fi utilizate de obicei pentru a te identifica.
Marketing
Stocarea tehnică sau accesul sunt necesare pentru a crea profiluri de utilizator pentru a trimite publicitate sau pentru a urmări utilizatorul pe un site web sau pe mai multe site-uri web în scopuri de marketing similare.