• Acasa
  • Despre noi
    • Organizatie
    • Echipa CCIMM
    • Membri
    • Responsabilitate sociala
  • Servicii
    • Cursuri
    • Targuri si expozitii
    • Seminarii și Webinarii
    • Evenimente
    • Inchiriere spatii pentru evenimente
    • Înființări, modificări firme
    • Curtea de Arbitraj Comercial
    • Registrul National de Publicitate Mobiliara
    • Informatii de afaceri
    • Certificate de origine
    • Coduri de bare
    • Standarde
    • Proiecte
    • Topul Firmelor Maramuresene
  • Noutati
    • Buletin Informativ Hermes Contact
    • Comunicate de presa
    • Informatii de interes
    • Aparitii in presa
  • Contact
  • Română
+40 262 221 510 cci_mm@ccimm.ro
Urmărește-ne:
Camera de Comert si Industrie Maramures
  • Acasa
  • Despre noi
    • Organizatie
    • Echipa CCIMM
    • Membri
    • Responsabilitate sociala
  • Servicii
    • Cursuri
    • Targuri si expozitii
    • Seminarii și Webinarii
    • Evenimente
    • Inchiriere spatii pentru evenimente
    • Înființări, modificări firme
    • Curtea de Arbitraj Comercial
    • Registrul National de Publicitate Mobiliara
    • Informatii de afaceri
    • Certificate de origine
    • Coduri de bare
    • Standarde
    • Proiecte
    • Topul Firmelor Maramuresene
  • Noutati
    • Buletin Informativ Hermes Contact
    • Comunicate de presa
    • Informatii de interes
    • Aparitii in presa
  • Contact
  • Română

Proiecte

KRA’GAS – Promovarea meșteșugurilor și a gastronomiei ca elemente relevante ale patromoniului cultural imaterial din Euroregiunea Carpatica

Proiect co-finanțat prin programul ENI CBC 2014-2020 Ungaria-Slovacia-Romania-Ucraina

 

Lider de proiect

  • Camera de Comerț și Industrie Maramureș (România)

Parteneri

  • Universitatea Babeș-Bolyai (România)
  • Universitatea din Miskolc (Ungaria)
  • Universitatea Națională din Uzhhorod (Ucraina)
  • Camera de Comerț și Industrie Borsod-Abaúj-Zemplén (Ungaria)
  • Transcarpathian Enterprise Support Fund  – TES Fund (Ucraina)

Finanțare

Valoare totală – 646 616,35EUR

Contribuție UE – 581 954,68EUR

Perioada de desfășurare

01.10.2019 – 30.09.2021

Context

KRA’GAS propune o abordare inovatoare pentru promovarea patrimoniului și a potențialului turistic reprezentat prin meșteșuguri și gastronomie în regiunea transfrontalieră Ungaria-România-Ucraina. Într-o perioadă de globalizare și uniformitate culturală, patrimoniul cultural și creativitatea meșteșugurilor alături de gastronomie reprezintă co-creatori ai identității regionale. Ca atare, ele sunt percepute drept „condimente” strategice, potențând dezvoltarea turismului. Poziționată la intersecția dintre Balcani, Europa Centrală și de Est, această regiune are zone culturale recunoscute, dar, ca și în alte părți ale lumii, moștenirea imaterială suferă din două motive: dispariția meșteșugurilor tradiționale și a gastronomiei și lipsa de vizibilitate. Soluția este oferirea producătorilor locali vizibilitate prin accesul la piețele turistice, iar dezvoltarea turismului oferă o oportunitate excelentă în acest sens.

Obiectivul general al proiectului

Obiectivul general al proiectului este cel de a dezvolta cooperarea transfrontalieră în regiunea proiectului, prin promovarea meșteșugurilor și a culturii gastronomice a regiunii, în rolul lor de componente relevante ale patrimoniului cultural al Euroregiunii Carpatice și ca destinatii turistice regionale comune, sprijinind astfel apropierea comunităților locale și reducerea diferențelor dintre membrii UE, Ungaria si România, și Ucraina.

Obiective specifice

  1. Derularea unei analize antropololgice care să scoată în evidență asemănările legate de meșteșuguri și gastronomie din regiunile partenerilor;
  2. Identificarea și realizarea unei rute turistice transfrontaliere în regiunea proiectului;
  3. Derularea unei campanii de comunicare care să susțină și să promoveze traseul turistic transfrontalier ca modalitate de conectare a producătorilor locali la piețele turistice, inclusiv organizarea unui Festival Internațional de Meșteșuguri și Gastronomie.

Public țintă

  • părți interesate din regiune (directe și indirecte): beneficiari, cum ar fi actori locali care oferă servicii în turism, restaurante, facilități de cazare, artizanat, muzee, centre de informare turistică, administrația locală etc. – atingerea a cel puțin 100 de părți interesate;
  • comunități locale – persoane care trăiesc în regiunea proiectului, interesate de știri locale, de activități culturale și de dezvoltarea generală a regiunii lor – atingerea unui reach de cel puțin 20.000 de persoane;
  • public general din țările acoperite de proiect – persoane cu interese în domenii precum meșteșuguri, gastronomie tradițională, artă culinară, tradiții, dezvoltare culturală, turism și turism cultural – atingerea unui reach de cel puțin 400.000 de persoane;
  • potențiali turiști culturali internaționali – persoane cu interese specifice care urmăresc să descopere experiențe și destinații noi, din țările care atrag cei mai mulți turiști din regiune (de ex. Germania, Austria, Polonia, Italia etc.) – reach de cel puțin 100.000 de oameni.

Activități generale

Cercetare, management și planificare

Primele luni ale proiectului sunt dedicate în principal activităților de cercetare, management și planificare.

Analiză antropologică

Prin efectuarea analizei antropologice în regiunea proiectului, cu aplecare pe meșteșuguri și gastronomie, proiectul va contribui la crearea condițiilor adecvate pentru înțelegerea zonei proiectului mai mult ca o arie culturală comună, decât ca o sumă de mici culturi locale.

Identificare, cartografiere și testare

Aceasta va crea un context coerent pentru a doua etapă, aceea de identificare, cartografiere și testare a unui traseu turistic transfrontalier tematic în regiunea proiectului, un traseu turistic care va scoate în evidență meșteșugurile și gastronomia. Astfel, dezvoltarea și promovarea unui traseu tematic (bazat pe cercetare), va genera un instrument turistic vizat, promovând regiunea nu ca o listă de destinații regionale specifice, ci ca o destinație turistică comună.

Testarea traseului va fi făcută de membrii din echipa de proiect, iar la final se va organiza un info-trip în urma căruia traseul va beneficia de pomovare bazată pe realitatea din teren. Astfel, ruta va fi lansată cu un grup format din 15 persoane, printre care reprezentanți ai presei (TV, presa online națională si regională), bloggeri, formatori de opinie etc, care vor fi invitați să experimenteze ruta culturală și apoi să vorbească și să scrie despre această experiență în comunitățile lor, prin articole, bloguri etc. Din fiecare țară vor fi selectați un număr de 5 participanți din categoriile menționate mai sus.

Festival Internațional de Meșteșuguri și Gastronomie

La sfârșitul proiectului va fi organizat un eveniment internațional la Baia Mare, având ca obiectiv promovarea rutei turistice astfel lansate, patrimoniul cultural al regiunii și rezultatele proiectului. Evenimentul, cu o durată de o zi, va fi organizat pe trei paliere:

– conferința de închidere, unde părțile interesate, reprezentanții comunităților locale și reprezentanții mass-media vor fi informați despre principalul rezultat al proiectului, ruta turistică transfrontalieră lansată, pentru a distribui informațiile în continuare publicului larg;

– conferința de specialitate, cu grupuri de discuții, în cadrul căror partenerii academici își vor prezenta principalele concluzii, lansând și volumul colectiv de articole științifice rezultate din activitatea de cercetare. Această conferință va fi coordonată de UBB.

– Festivalul Internațional de Meșteșuguri și Gastronomie, unde meșteșugari și bucătari din regiune își vor dovedi talentul, iar oamenii vor putea experimenta și sărbători artizanatul și gastronomia din regiunea transfrontalieră. Aici vor fi așteptați cel putin 30 de meșteri și bucătari și aprox. 2000 de vizitatori. Din fiecare țară vor fi selectați un număr de 10 participanți.

Campanie Online

Destinația turistică comună conturată prin traseul turistic transfrontalier creat va fi susținută și promovată prin intermediul unei campanii de comunicare care va include instrumente de promovare online, un site web dedicate și platforma de socializare Facebook destinată rutei.

Traseul turistic creat va beneficia de o pagină web care va fi un instrument important de promovare a meșteșugurilor și a gastronomiei din zonă. Pe de altă parte, acest site web va crea legatura între meșteri și piața turistică. Un traseu tematic transfrontalier matur, construit pe patrimoniul cultural și istoric comun al regiunii, va consolida comunitățile din regiunea proiectului și va oferi prosperitate, stabilitate și cooperare în regiunea vizată.

Rezultate așteptate

  • Traseu turistic tematic bazat pe cercetare antropologică în regiunea proiectului
  • Pagina de Facebook și Website dedicate traseului tematic și evenimentelor din cadrul proiectului
  • Festival Internațional de Meșteșuguri și Gastronomie
  • Materiale de promovare a traseului turistic: harta traseului, pliante
  • Volumul științific – volumul colectiv de articole știintifice rezultate din activitatea de cercetare.

Doritorii sunt invitați să urmărească postări despre meșteșuguri și gastronomie pe pagina de Facebook a proiectului https://www.facebook.com/ViaGastrocarpathia/

Manager proiect KRA’GAS: Florentin Tuș, kragas@ccimm.ro

Persoană de contact: Alexandra Lazăr – coordonator de comunicare – KRA’GAS, kragas@ccimm.ro

 

  • Recent

Search

ccimm rotund

Camera de Comerț și Industrie Maramureș
CIF RO4423143
Maramures, Baia Mare, Bd. Unirii nr. 16

Telefon: +40-262-221510,
0362-405303, 0728-233908
E-mail: cci_mm@ccimm.ro

1011px-GoogleMaps_logo.svg

Indicatii de orientare
Sediul CCI Maramures
Centrul de Instruire si Marketing al CCI Maramures “Gheorghe Marcas”


Netopia


Solutionarea Alternativa a Litigiilor


Solutionarea Online a Litigiilor

Termeni și condiții | Politica GDPR | Politica privind fișierele cookies

Copyright © 2019 Camera de Comert si Industrie Maramures
Gestionează consimțământul
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii precum cookie-urile pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitiv. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne va permite să procesăm date precum comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site. Neconsimțământul sau retragerea consimțământului poate afecta negativ anumite caracteristici și funcții.
Funcționale Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul sunt strict necesare în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu solicitat în mod explicit de către abonat sau utilizator, sau în scopul exclusiv de a efectua transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul sunt necesare în scopul legitim de stocare a preferințelor care nu sunt solicitate de abonat sau utilizator.
Statistici
Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice. Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice anonime. Fără o citație, conformitatea voluntară din partea Furnizorului tău de servicii de internet sau înregistrările suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau preluate numai în acest scop nu pot fi utilizate de obicei pentru a te identifica.
Marketing
Stocarea tehnică sau accesul sunt necesare pentru a crea profiluri de utilizator pentru a trimite publicitate sau pentru a urmări utilizatorul pe un site web sau pe mai multe site-uri web în scopuri de marketing similare.
Gestionează opțiunile Gestionează serviciile Gestionează {vendor_count} furnizori Citește mai multe despre aceste scopuri
Vizualizează preferințele
{title} {title} {title}
X